אימון
אינטליגנציה אינטואיטיבית – גישה מעשית (פרי פיתוחה של אסתי פישר-היים, מנהלת בי"ס לאימון iCU) לפיתוח יכולות אישיות. הגישה מציעה כלים חוויתיים ויצירתיים, אינטואיטיביים ורציונליים, מעבר למה שהשכל לבדו מאפשר לנו.
אינטואיציה הינה הפעלה נכונה של יכולות במוח. יש במוח אזורים ונקודות לא מנוצלים. השכל הינו רק חלק מסוים מהמוח. לדעת אינטואיטיבית פירושו לדעת בלי לחשוב. להבין פתאום, לחוש תחושה חזקה של וודאות ובטחון, לקלוט את המידע הפנימי המגיע לתודעה באופן בהיר ומדויק.
בתהליך האימון אנו לומדים להקשיב לאינטואיציה שלנו, לזהות, לקלוט ולפענח את המידע האינטואיטיבי, להבחין בינו לבין סוגי מידע אחרים מבלבלים כגון אמונות, רצונות וכו'.
ישנן דרכים שונות לקליטת מידע אינטואיטיבי: תחושות בטן או חוש שישי, קול פנימי, חלום בהקיץ ובשינה, הארה / תובנה פתאומית, השראה יצירתית (אין צורך לחכות להשראה /למוזה – אפשר ליזום אותה).
לסיכום, אינטואיציה מעצימה בנו את הביטחון העצמי, היצירתיות, יכולות ההתמודדות בחיים, פתרון בעיות וכו'. אינטואיציה עוזרת לנו לזהות את המציאות, לקרוא אנשים ולקלוט אירועים באופן נכון.
פסיכולוגיה חיובית – גישה חדשה בפסיכולוגיה המאופיינת במעבר מהתמקדות במה שאין להתמקדות במה שיש באדם, מראיית החולה לראיית הבריא, מחוסרים לקויות ומחלות להתמקדות בדברים חיוביים, הצלחות , עוצמות ואושר באדם. מהתעסקות בשלילי להתעסקות בחיובי.
פסיכולוגיה חיובית באימון מתנקדת בכוחות הטמונים באנשים, בתמונת העתיד הרצויה והנשאפת, בסיפוק, אושר, הנאה ואופטימיות. זהו תהליך של למידה ושינוי בזווית ההתבוננות (זליגמן – מחוסר אונים נרכש לאופטימיות נלמדת ונרכשת). במקום להאיר את המקומות הבעייתיים באדם ובחייו, מתבוננים ומפתחים את המקומות שהאדם הזניח בתוכו ובמערכות יחסיו, התעלם מהם. המאמן מאפשר למתאמן לזהות ולהפוך מקומות אלה למשאבים, למקורות של תקווה ושינוי. ליצור הווה מצוי מעתיד רצוי. התהליך אפשרי באמצעות פיתוח מיומנויות כגון : ללמוד להקשיב, להתאפק, להתעלם, לא לפרש כל דבר שנאמר כאילו מכוון נגדי אלא לשאול את הדובר שאלות הבהרה, ועוד. אחת מהטכניקות באימון חיובי הינה חיפוש ומציאת יוצאי-דופן, מיקרים בהם הבעיה היתה אמורה להתרחש אך לא קרתה.